Tuesday, May 4, 2010

balik kmpong agi

salam....

dah kat sebulan rasanya tak bercerita ngan monitor ni...
tapi kali ni cuma nak bercerita... minggu lepas balik kampong... best kan.. dapat jumpa sedara-mara.. mak ayah.. yang rasanya lama tak jumpa..(padahal baru sebulan lebih)

tapi betul la... kalau jumpa mak ayah nie... dapat tenang kan hati...

tapi kadang-kadang tu aku ada gak terpikir... apa balasan yang kita akan dapat kalau kita buat baik...
knapa kebaikan tu tak terus je kita dapat...?

betul la kata sorang tu yang aku ada terbaca e-mailnya...
walaupun kita buat baik... tak semestinya kebaikan kita tu akan kita dapat seperti yang kita harapkan... kadang-kadang tu kita tak terpikir pun... tapi... nikmat-nikmat tu datang tampa kita sangkakan.... mungkin balasan dari kebaikan kita yang lepas...

so moral of the story... tak yah la.. kita nak mengungkit... buat la baik.. selagi boleh...

time balik kampong tu... sempat lak gi chendering...
tapi kali ni... boleh mandi.... yes... best sangat.... air tenang.. tak banyak ombak... air jernih...

tengah syok mandi tu... ternampak lak rumpai laut yang terapong dengan tenang... kat atas air tu... ngan bunyi ombak yang tak berapa kuat tu... angin yang best la...

tak der photo yang nak aku gambarkan...

maka nikmat tuhan mu yang manakah yang kamu dustakan...

2 comments:

parzelli said...

ko gi mandi gak kat chendering tuu??... kan xleh mandi kat situ... adeehhh... ikut suke ko la bro...

kesimpulannye... best dapat balik kampung... huhuhu... :)

mrs.ecam said...

amik le gambo len kali....pki enpon pong xpe...xdek gambo rs x berseri la cite ko...uhuhuhuh komen jujur dr aku nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...